Kariera w finansach – jak się do niej przygotować?

15

Jeśli jesteś zdecydowany na pracę w finansach, zadbaj o kierunkowe wykształcenie. Zdobądź dyplom prestiżowej uczelni, ale nie zapominaj o ciągłym rozwijaniu umiejętności. Uzyskaj odpowiednie kwalifikacje, buduj sieć kontaktów i ucz się języków obcych, które mogą być kluczem do międzynarodowej kariery.

Uzyskaj kierunkowe wykształcenie

Zanim zaczniesz pracować jako finansista, musisz zadbać o merytoryczne przygotowanie do tego zawodu – kierunkowe studia ekonomiczne to doskonały wybór. Obecnie większość polskich uczelni prowadzi rekrutację na specjalizacje związane z finansami. Warto zdecydować się na studia z akredytacją ACCA. Dzięki temu nie tylko uzyskasz dyplom renomowanej uczelni, ale dodatkowo zadbasz o praktyczne przygotowanie do zawodu. Będziesz mógł zdawać egzaminy ACCA, które okażą się przepustką do zdobycia wymarzonej posady.

Ucz się języków obcych

W zawodzie finansisty bardzo przydatna jest znajomość języków obcych. Pracodawcy często poszukują osób biegle posługujących się angielskim. W tym celu warto zapisać się na kurs, który okaże się niezbędny także podczas zdawania egzaminów ACCA. Warto podkreślić, że już samo przygotowywanie się do nich pomoże Ci zapoznać się z branżowym słownictwem. Poza podstawowym w finansach językiem angielskim warto wykazać się znajomością drugiego języka, na przykład niemieckiego, francuskiego, włoskiego czy rosyjskiego.

Postaw na praktykę

Już podczas studiów warto zdecydować się na odbycie praktyk lub stażu w firmie z branży finansowej. Oferty można sprawdzić w uczelnianym biurze karier lub wybrać się na targi pracy, aby zapoznać się z propozycjami wybranych pracodawców. Warto również pamiętać o doskonaleniu swoich umiejętności w konkretnej specjalizacji – już w trakcie studiów można postawić na określoną niszę i skupić się na zdobywaniu doświadczenia, na przykład pod kątem przeprowadzania audytów czy zarządzania ryzykiem.

Wiążesz swoją przyszłość z branżą finansową? Zapoznaj się z aktualnymi ofertami pracy. https://www.pracuj.pl/praca/finanse%20ekonomia;cc,5008 

Praca w języku obcym – sprawdź Wrocław

12_326

Zastanawiasz się nad pracą w języku obcym? To świetna okazja, aby udoskonalić swoje umiejętności lingwistyczne. Przekonaj się, jak wiele firm działających na terenie Wrocławia proponuje ciekawe możliwości rozwoju.

Oferty pracy w języku obcym

Wrocław jest bardzo dużą aglomeracją, dlatego rynek nowoczesnych technologii rozwija się tutaj w szybkim tempie. Firmy oferujące pracę w języku obcym poszukują między innymi programistów, analityków czy architektów rozwiązań IT. Warto podkreślić, że językiem podstawowym w tej branży jest właśnie angielski, dlatego wśród ofert pracy coraz częściej dominują ogłoszenia po angielsku. Rekrutacje prowadzą również zagraniczni deweloperzy, którzy poszukują inżynierów różnych specjalizacji. Propozycje zatrudnienia czekają też na specjalistów ds. obsługi klienta.

Szansa na rozwój zawodowy

Możliwość rozwoju w firmie, w której pracownicy komunikują się w języku obcym, wiąże się z realną szansą na zdobycie intratnej posady poza granicami kraju. Największe przedsiębiorstwa z Wrocławia często mogą pochwalić się filiami w różnych zakątkach świata. Praca w języku obcym pozwala na nawiązanie kontaktów ze współpracownikami z różnych krajów. Globalna wymiana doświadczeń może być inspiracją do wypracowania nowych rozwiązań i okazją do nieco innego spojrzenia na wykonywane dotychczas obowiązki. Wspólna praca nad projektem dodatkowo uczy otwartości i wzmacnia umiejętności komunikacyjne, które są kluczowym atutem niemal w każdym zawodzie. To świetna szansa, by nadal rozwijać umiejętności językowe i poznać nowe środowisko pracy.

Przekonaj się, jak wiele zagranicznych firm prowadzi obecnie rekrutację we Wrocławiu. Znajdź ogłoszenia z wybranej przez Ciebie branży: https://www.pracuj.pl/praca/wroclaw;wp

"Kariera + Edukacja" SEMESTRu!

lato_2020_okl3

Można już BEZPŁATNIE pobierać i czytać najnowsze wydanie "Kariera + Edukacja" SEMESTRu!: www.fb.com/MagazynSemestr/posts/1755457821276564

A w nim:

* Twoja Kariera - jak odnieść sukces?

* Zawody Przyszłości

* Kontynuacja studiów - wybór II stopnia studiów - w PL i w UE

* Szansa na... doktorat - PL i UE!

* Wakacje - w Białowieży!

* Języki obce * Kursy i Szkolenia

* Jak się uczyć do egzaminu?

* Nowe kierunki studiów

* Pokonaj stres!

ORAZ WCZEŚNIEJSZE KOMPENDIA:

- "Praca i Kariera" ---> www.issuu.com/semestr/docs/hr/5?ff

- "Edukacja" ---> www.issuu.com/semestr/docs/edu/3?ff

- "Letnie Wyjazdy" ---> www.issuu.com/semestr/docs/lato/5?ff

I CODZIENNIE nowe ogłoszenia o pracy, praktykach, stypendiach, edukacji: www.fb.com/MagazynSemestr/posts

Kompetencje przyszłości – sprawdź, które już posiadasz

Nieustanne zmiany na rynku pracy wpływają również na kompetencje, które w przyszłości będą cenione wśród pracodawców. Już teraz można wymienić najważniejsze z nich. Są to: inteligencja emocjonalna, kreatywność oraz umiejętność kompleksowego analizowania informacji.

Zmiany w zakresie umiejętności analitycznych

Analityczne myślenie zawsze było jednym z głównych atutów w oczach pracodawców. Obecnie jednak powinno być ono nakierowane na możliwość szybkiego wyciągania krytycznych wniosków. Wśród kompetencji przyszłości na uwagę zasługuje także umiejętność kompleksowego podejścia do rozwiązywania problemów i bazowania na analizie informacji z różnych zakresów. Ta zdolność okaże się szczególnie istotna w przypadku zawodów związanych z branżą IT.

Kreatywność wciąż będzie w cenie

Osoby, które potrafią wykazywać się kreatywnością, będą w przyszłości bardzo cenione przez pracodawców. Umiejętność nieszablonowego myślenia okaże się kluczowa nie tylko w zawodach związanych ze sztuką czy mediami. Zdolność opracowywania niestandardowych rozwiązań będzie znamiennym atutem niemal w każdej branży, w której ważne jest dostosowanie usług i produktów do potrzeb potencjalnego klienta. Istotne okaże się także dostrzeganie zależności między konkretnymi pomysłami i nowymi ideami.

Inteligencja emocjonalna kluczem do sukcesu zawodowego

Pracodawcy cenią osoby, które potrafią zarządzać konfliktami i rozwiązywać problemy, odnajdują się w zespole i są odporne na stres. Pod tym kątem znamienną cechą będzie inteligencja emocjonalna. Umiejętność radzenia sobie z własnymi emocjami oraz zdolność odpowiedniej oceny emocji współpracowników mają kluczowy wpływ na efektywność pracy całego zespołu.

Jeśli posiadasz kompetencje przyszłości, możesz liczyć na znalezienie intratnej posady. Dbaj o swój dalszy rozwój.

Sprawdź aktualne oferty pracy na: https://www.pracuj.pl/praca

porady.pracuj.pl/zycie-zawodowe/bola-cie-plecy-oto-6-szybkich-cwiczen-do-wykonania-w-pracy

Jak rozwijać umiejętność pracy pod presją czasu i stać się bardziej odpornym na stres?

Kompetencje miękkie zyskują coraz większe znaczenie na rynku pracy, a pracodawcy poszukują osób, które znakomicie odnajdują się w stresujących sytuacjach. Aby rozwijać umiejętność radzenia sobie z trudnymi wyzwaniami, można czytać książki, oglądać wykłady i zapisać się na profesjonalne szkolenie.

Sposób 1: Czytanie książek poradnikowych

Zdobywanie wiedzy z różnych dziedzin życia nie wymaga wysiłku – dostęp do literatury jest bardzo szeroki. Warto z niej korzystać nie tylko po to, aby poszerzać swoje horyzonty, ale także podjąć pracę nad sobą. Można znaleźć wiele książek uczących radzenia sobie ze stresem i pomagających przygotować skuteczne strategie osiągnięcia sukcesu. Do jednych z nich należy publikacja Pod presją czasu Throwera Mitcha. Ciekawą propozycją jest również Zarządzanie stresem, czyli jak sobie radzić w trudnych sytuacjach (autor: Mike Clayton).

Sposób 2: Oglądanie inspirujących wykładów na YouTube

YouTube to platforma, którą można wykorzystać do nauki i samodoskonalenia. Wielu specjalistów zajmujących się coachingiem prowadzi tam swoje kanały i dzieli się praktycznymi wskazówkami. Istnieje też możliwość oglądania całych wykładów.

Sposób 3: Udział w szkoleniach

Rozwijając umiejętność pracy pod presją czasu, najlepiej działać wieloetapowo. Oprócz samodzielnego zdobywania wiedzy można brać udział w rozmaitych kursach. To doskonała szansa, aby wymienić się swoimi doświadczeniami z innymi i znaleźć odpowiedzi na nurtujące pytania. Istnieje wiele szkoleń z zakresu zdobywania kompetencji negocjacyjnych, kontrolowania emocji czy organizacji czasu pracy.

Przeczytaj również: https://porady.pracuj.pl/zycie-zawodowe/wymiar-czasu-pracy-na-pelny-etat-jak-go-okreslic/

Praca zdalna – 4 korzyści

Praca zdalna wiąże się z wieloma atutami, dzięki którym ta forma zatrudnienia cieszy się coraz większą popularnością. Jej główne zalety to: możliwość realizacji zadań bez wychodzenia z domu, elastyczny grafik i brak czasochłonnych dojazdów do biura.

1. Elastyczne godziny pracy

Tryb home office gwarantuje pewną elastyczność czasową w wykonywaniu obowiązków zawodowych. Zazwyczaj pracownik sam wybiera sobie godziny pracy, kierując się jedynie przestrzeganiem terminów realizacji konkretnych zadań. W praktyce oznacza to możliwość zarabiania nawet w godzinach nocnych.

2. Duża oszczędność czasu

Wykonywanie obowiązków zawodowych w domu wiąże się z oszczędnością czasu i pieniędzy. Dzięki temu unikamy kłopotliwych dojazdów do biura oraz wydatków związanych z podróżowaniem. Takie rozwiązanie jest szczególnie ważne dla osób, które mieszkają z dala od centrum miasta i tym samym mają utrudnione możliwości swobodnego dotarcia do miejsca pracy.

3. Możliwość pogodzenia pracy z nauką

Zdalna realizacja zadań jest doskonałym rozwiązaniem dla studentów, którzy nie chcą rezygnować z nauki na rzecz pracy na pełny etat. Wykonując zlecenia po zajęciach lub w weekendy, zapewniają sobie zarobek. Dodatkową korzyścią będzie zdobywanie pierwszych doświadczeń zawodowych, którymi można się później pochwalić w CV.

4. Sposób na doskonalenie umiejętności organizacyjnych

Osoby pracujące w trybie home office podkreślają, jak ważną rolę w ich przypadku odgrywają zdolności organizacyjne. Nauka efektywnego planowania znamiennie wpłynie na późniejsze doświadczenia zawodowe. Tego typu umiejętności okażą się kluczowe w niemal każdej branży, w której liczy się terminowość.

Home office to doskonały wybór zarówno dla osób stawiających pierwsze kroki na rynku pracy, jak i dla bardziej doświadczonych specjalistów. Zdalny tryb gwarantuje ekonomiczne korzyści i jest świetnym rozwiązaniem dla amatorów elastycznego czasu pracy.

Przeczytaj dodatkowo:

https://porady.pracuj.pl/student/piec-lat-na-dwoch-etatach-czyli-jak-pogodzic-studia-i-prace/

Jak ułożyć harmonogram pracy, kiedy jest się studentem?

Każdy student decydujący się na aktywność zawodową musi pamiętać, aby dopasować grafik pracy do harmonogramu zajęć na uczelni. Wiele firm zapewnia elastyczny czas pracy, wychodząc naprzeciw potrzebom uczących się osób. Warto także korzystać z elektronicznych aplikacji wspomagających ułożenie odpowiedniego harmonogramu.

Zapoznaj się z planem zajęć na uczelni

Przed podjęciem pracy warto dokładnie zapoznać się z grafikiem zajęć na studiach. Zazwyczaj jest on podawany z odpowiednim wyprzedzeniem, co ułatwia zadbanie o efektywną organizację czasu. Można zastanowić się nad przeniesieniem się do innej grupy, jeśli jej plan zajęć wydaje się bardziej elastyczny.

Poproś pracodawcę o elastyczne godziny pracy

W niektórych branżach (na przykład w gastronomii) obowiązuje zmianowy tryb pracy, co pozwala dopasować grafik do aktualnych możliwości czasowych. Wielu pracodawców wychodzi naprzeciw potrzebom młodych ludzi, zapewniając elastyczne godziny. Zazwyczaj harmonogram obowiązuje na cały miesiąc i wszyscy pracownicy są zobowiązani do jego przestrzegania.

Zdecyduj się na pracę zdalną

Dla wielu studentów sam dojazd do pracy jest bardzo czasochłonny, a normowane godziny wykonywania obowiązków zawodowych nie współgrają z grafikiem zajęć na uczelni. W takim przypadku warto postawić na pracę zdalną, którą można realizować w dowolnym miejscu i w wybranych godzinach. Dobrym pomysłem może być np. pisanie tekstów na zlecenie jako copywriter. Wiele firm zajmujących się tworzeniem treści na potrzeby sklepów internetowych zatrudnia pracowników w ramach umowy o dzieło, zapewniając elastyczny czas pracy.

W przypadku trudności organizacyjnych warto zastanowić się nad wykonywaniem obowiązków zawodowych w trybie zdalnym lub ograniczyć aktywność zawodową do weekendów. Można skorzystać z nowoczesnych narzędzi lub sięgnąć po tradycyjny planer dzienny w postaci większego kalendarza.

Przeczytaj także:

https://porady.pracuj.pl/zycie-zawodowe/kalendarz-dni-wolnych-od-pracy-w-2020-roku/ 

Absolwencie zarządzania – sprawdź, jak będzie wyglądać Twoja ścieżka rozwoju

3


Skończyłeś zarządzanie i nie wiesz, w jaki sposób pokierować swoją karierą? Możesz udać się na studia podyplomowe lub zdobywać doświadczenie w wymarzonym zawodzie. Na początku drogi zawodowej czeka na Ciebie praca młodszego specjalisty. Do wyboru są stanowiska związane między innymi z marketingiem i sprzedażą.

Postaw na dalszą edukację

Jeśli skończyłeś studia na poziomie magisterskim, ale nadal nie odnalazłeś się w konkretnej dziedzinie zarządzania, możesz kontynuować naukę na studiach podyplomowych. Dzięki temu pogłębisz wiedzę z wybranego obszaru i zapewnisz sobie lepszy start na rynku pracy. Do grona przyszłościowych propozycji edukacyjnych można zaliczyć: psychologię zarządzania, zarządzanie nieruchomościami i zarządzanie jakością. Dobrym wyborem okażą się również studia podyplomowe związane z zarządzaniem placówkami medycznymi.

Kariera po zarządzaniu

Ukończenie zarządzania otwiera drzwi do kariery na najróżniejszych stanowiskach. Możesz zdecydować się na kierowanie własną firmą, związać się z niedużym przedsiębiorstwem lub postawić na współpracę z międzynarodową korporacją. Jeśli dobrze odnajdujesz się w handlu, sprawdzisz się na stanowisku sales managera. A może wolisz postawić na karierę w agencji reklamowej i zostać account managerem? W branży marketingowej ważne jest doświadczenie, dzięki któremu awansujesz na bardziej prestiżowe stanowisko. Jeżeli zdobędziesz posadę kierownika lub dyrektora, będziesz zarabiać znacznie więcej. Zadbaj o to, aby połączyć obowiązki zawodowe z przyjemnością. Przykładowo, jeśli interesujesz się zagadnieniami marketingowymi, na pewno dobrze odnajdziesz się na stanowisku marketing managera.

Zarządzanie jest obecnie jednym z bardziej przyszłościowych kierunków i umożliwia podjęcie pracy w wielu zawodach. Ważne jest jednak rozwijanie umiejętności praktycznych, dlatego warto już podczas studiów brać udział w praktykach i programach stażowych.

Przeczytaj także:

porady.pracuj.pl/zycie-zawodowe/bola-cie-plecy-oto-6-szybkich-cwiczen-do-wykonania-w-pracy

Szukasz możliwości rozwoju?

moje_stypendium_infografika

Dla kogo są stypendia i jak je znaleźć?

Pochodzisz z małej miejscowości i planujesz rozpocząć studia w innym mieście? Poszukujesz wsparcia na realizację projektów artystycznych lub rozwój kariery sportowej? A może marzysz o studiach za granicą?

W Polsce i na świecie działa wiele organizacji oferujących różnorodne programy stypendialne, dostępne nie tylko dla uczniów i studentów, ale także m.in. dla osób związanych z konkretną dziedziną nauki, artystów, sportowców, działaczy społecznych.Często jednak barierą w uzyskaniu finansowania na rozwój swoich pasji jest brak wiedzy o programach stypendialnych oraz nieznajomość narzędzi, które mogą pomóc w ich wyszukaniu.

Jako Fundacja Dobra Sieć od ponad 10 lat aktywnie działamy na rzecz popularyzacji wiedzy o programach stypendialnych. Od 2006 roku prowadzimy portalMojeStypendium.pl, w którego bazie od początku istnienia serwisu zgromadziliśmy ponad 11 tysięcy ofert stypendiów, konkursów i staży.

Ponadto na portalu publikujemy artykuły o tematyce związanej ze stypendiami i edukacją. Obecnie pracujemy nad cyklem artykułów o prawnych aspektach stypendiów – w połowie stycznia ukazał się artykuł o tym, jaka jest definicja stypendium. Kontynuujemy rozpoczęty pod koniec 2019 roku cykl Kierunek: świat, w którym przybliżamy zagadnienia związane ze studiowaniem za granicą (do tej pory ukazały się artykuły o studiach w Wielkiej BrytaniiChinachJaponii i Niemczech). Regularnie przygotowujemy zestawienia stypendiów i konkursów o otwartych naborach, kierowanych do konkretnych grup.

Nasza działalność obejmuje także wsparcie organizacji w tworzeniu i udoskonalaniu programów stypendialnych czy realizację badań „rynku stypendialnego” w Polsce. Poza regularnie publikowanymi na naszym portaluartykułami kierowanymi do organizatorów stypendiów, przygotowujemy publikacje na podstawie szeroko zakrojonych badań i analiz przeprowadzonych przez Zespół Fundacji. W 2018 przeprowadziliśmy kompleksowe badanie polskich organizacji stypendialnych, którego wyniki zostały opublikowane w raporcie „Mapa stypendiów II”. Na jego podstawie opracowana została broszura „Stypendia. Co? Gdzie? Jak?”, w przystępny sposób prezentująca informacje o stypendiach w Polsce. Jeśli w tematyce stypendiów czujecie się zupełnie „zieloni”, przejrzenie naszej broszury może pomóc Wam rozpocząć poszukiwania.

Wierzymy, że wartościowe inicjatywy stypendialne, będące elementem rozbudowanej sieci wsparcia, są nieodzownym narzędziem pomagającym wyrównywać szanse młodych ludzi w dostępie do edukacji i rozwoju.

Zachęcamy do odwiedzenia portalu www.mojestypendium.pl i życzymy powodzenia!

logo


Poznaj najnowsze trendy na rynku pracy

3

Rynek pracy zmienia się jak w kalejdoskopie, co wpływa między innymi na pojawienie się nowych zawodów i nowych trendów w procesie rekrutacyjnym. Jednym z kluczowych czynników rzutujących na aktualne transformacje jest postępująca automatyzacja.

Zawody przyszłości

Współczesny rynek pracy coraz bardziej otwiera się na specjalistów ds. marketingu. Widoczny jest trend inwestowania w profesjonalne strategie promocyjne. Firmy chętnie nawiązują współpracę z profesjonalistami, mając na celu szeroko pojęte działania PR-owe. Wciąż także wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów z branży IT. Jednak to rozwiązanie powiązane jest między innymi z obowiązującą klauzulą RODO, dzięki której na pracę mogą liczyć administratorzy i inspektorzy danych. Aktualnie na rynku pracy królują również oferty dotyczące finansów. Najlepsi specjaliści mają szansę na szybkie zdobycie intratnej posady. Najnowsze trendy nie pozostawiają wątpliwości co do zmian na rynku finansowym – poszukiwani są fachowcy zajmujący się kryptowalutami.

Trendy dotyczące rekrutacji

Obecnie coraz więcej firm decyduje się na przeprowadzanie rekrutacji za pomocą zautomatyzowanych rozwiązań. Nierzadko korzystają one z nowoczesnych narzędzi HR i systemów informatycznych oferujących rozmaite funkcjonalności. W aktualne trendy wpisuje się także prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej za pośrednictwem programów komunikacyjnych typu Skype. Pracodawcy przykładają też większą wagę do budowania marki i starają się dbać o wrażenia kandydatów. Można na przykład dostrzec zmiany w treści ofert pracy. Coraz bardziej widoczny jest trend personalizacji, czyli tworzenia ogłoszeń dedykowanych konkretnej grupie odbiorców. Specjaliści z działu HR doskonale wiedzą, jak ważne okazuje się odpowiednie dopasowanie oferty do oczekiwań aplikanta, aby w ten sposób pozyskać najlepszych pracowników.

Warto śledzić najnowsze trendy na rynku pracy, aby lepiej dostosować się do wymogów pracodawców.

Przeczytaj również:

porady.pracuj.pl/zycie-zawodowe/zwolnienie-chorobowe-wszystko-co-warto-wiedziec


Jak wykorzystać Linkedin do wspierania kariery? Buduj swój personal branding!

jak_wykorzystac_linkedin_do_wspierania_kariery

Wprowadzenie

Dopiero kończysz studia i chcesz zapewnić sobie dynamiczny start kariery?

Pamiętaj, że swoją markę możesz zacząć budować już teraz . W dobie mediów

społecznościowych personal branding jest szalenie istotny. A dzięki LinkedIn

możesz efektywnie zbudować wizerunek profesjonalisty.

Firma bez strony internetowej lub profilu na Facebooku? To oczywiście możliwe,

jednak coraz rzadziej spotykane. W końcu trzeba stale reklamować swoje usługi i

trafiać z nimi do klienta.

Tak samo jest z Tobą! Żeby zwiększyć swoje szanse w budowaniu kariery, musisz

zadbać o swój wizerunek w Internecie. Chcesz, żeby poszukiwanie zatrudnienia

przychodziło Ci z łatwością, a każda zmiana pracy przechodziła bez większych

turbulencji? Zacznij kreować swój personal branding . LinkedIn jest do tego

idealny!

Z tego poradnik dowiesz się m.in.:

■ co to znaczy personal branding,

■ czemu warto korzystać z LinkedIn,

■ jak budować personal branding na LinkedIn.


Chcesz dowiedzieć się więcej ?


Kliknij tutaj



Sekrety rekrutacji


foto
Rekrutacja to proces, który w ostatnich latach przeszedł wielkie zmiany na całym świecie. Wiele z nich uwarunkowanych jest wkraczaniem nowych technologii do procesu rekrutacji, a także licznym zmianom ekonomicznym i społecznym, które obserwujemy na całym świecie.Chęć pełniejszego zobrazowania tych zmian, skłoniła redakcję serwisu employear.com do przygotowania opracowania, zatytułowanego “Sekrety rekrutacji w liczbach”. W raporcie zaprezentowane zostały najciekawsze informacje prezentowane w badaniach, prowadzonych przez takie instytucje jak: Jobvite, The Ladders, CareerBuilder, MRInetwork, Glassdoor, Gemius Polska, LinkedIn.

W zestawieniu pojawiają się ciekawostki z badań prowadzonych w latach 2015-2018. Zarówno tych, które dotyczą “polskiego” rynku pracy, a także rekrutacji w USA oraz w ujęciu globalnym.


Opracowanie do pobrania, dostępne jest pod adresem:

https://cdn.employear.com/uploads/ebooks/Sekrety-rekrutacji-w-liczbach.pdf

Więcej informacji na temat niniejszego raportu znaleźć można na stronie redakcji, pod adresem: 

https://www.employear.com/

Zapraszamy do lektury!

Najlepsze praktyki w poszukiwaniu pracy. Sprawdź, jak szukać pracy!

logo
Prawie każdy z nas, prędzej czy później, staje przed wyzwaniem znalezienia pracy. Nie ukrywam, że często nie należy to do najłatwiejszych zadań. Co zatem zrobić, aby sprawnie znaleźć zatrudnienie, na dodatek takie, które spełnia Twoje oczekiwania? Recepta jest prosta!

Wkraczając na rynek pracy, Twoje wyobrażenie o pracy, która w zasadzie “leży na ulicy” może ulec lekkiemu zniekształceniu. Owszem, posiadanie wykształcenia wyższego to na pewno jeden z Twoich walorów, ale...nie koniecznie przepustka do znalezienia pracy.

Jak zatem poradzić sobie na rynku pracy?

Mam nadzieję, że kilka poniższych wskazówek ułatwi Ci znalezienie wymarzonej pracy.

Poszukiwania pracy w wersji online i offline

Poszukując odpowiedniej pracy, nie warto ograniczać się do jednego portalu pracy, czy wyszukiwarki. Postaraj się skrupulatnie przewertować, dopasowane do Twoich preferencji, oferty pracy, aby potem nie żałować, że godna uwagi propozycja przemknęła Ci koło nosa.

Jest to również świetna okazja, aby zaznajomić się z sytuacją w danej branży na lokalnym rynku pracy. Chociażby po to, by porównać zarobki na tym samym stanowisku w różnych firmach.

Jeśli nie satysfakcjonują Cię dotychczasowe wyniki Twoich poszukiwań, to koniecznie wybierz się na targi pracy. Sprawdź, gdzie w najbliższym czasie i w Twojej okolicy takowe się odbędą.

Skorzystaj z możliwości, jakie niosą takie inicjatywy. Przede wszystkim to dobry czas na:

●spokojne przejrzenie aktualnych ofert pracy,

●rozmowę z przedstawicielami pracodawców o warunkach pracy i pojawiających się wątpliwościach,

●skonsultowanie swojej ścieżki zawodowej i dokumentów aplikacyjnych z doradcami zawodowymi.

Zestawienie doświadczenia z wymaganiami pracodawców

Krótki “rachunek sumienia” jest jak najbardziej wskazany. Przede wszystkim zestaw swoje faktyczne umiejętności z tym, czego oczekują pracodawcy.

Jak to zrobić?

Odpowiedź jest prosta, ponieważ już w większości ofert pracy są wymienione wymagania pracodawcy. Jeśli je spełniasz, nic nie stoi na przeszkodzie, aby aplikować na to konkretne stanowisko.

Przed wysłaniem swojego CV zastanów się, czy miejsce do którego aplikujesz oraz to konkretne stanowisko jest tym czego szukasz. Nie marnuj czasu na oferty pracy, które tak naprawdę Cię nie interesują.

Zweryfikuj pracodawcę oraz...siebie

W zasadzie zanim zaczniesz poszukiwać pracy, powinieneś przejrzeć swoje profile w serwisach społecznościowych. Jeżeli nie chcesz, aby ktoś przeglądał twoje post na Facebook’u czy zdjęcia na Instagramie, zajrzyj w ustawienia prywatności.

Pamiętaj jednak, że jest to rozwiązanie na krótką metę. Najlepiej pousuwaj wszelkie kompromitujące zdjęcia i wpisy, aby nie najeść się wstydu.

Tak samo jak pracodawca sprawdza kandydata, tak samo Ty powinieneś zweryfikować miejsce, do którego aplikujesz. Wiarygodność pracodawcy możesz sprawdzić w KRS, zaś opinie o nim w serwisach zawodowych.

Nie zaniedbuj swoich profili zawodowych w serwisach typu LinkedIn czy GoldenLine - tutaj również możesz znaleźć pracę dla siebie. A czasami nawet praca pierwsza się do Ciebie odezwie :)

CV skrojone na miarę

Załóżmy, że przeglądając oferty pracy znalazłeś kilka interesujących Cię pozycji. No właśnie, kilka! Pamiętaj, że nie ma sensu wysyłać hurtowej ilości Curriculum vitae.

Dlaczego?

1.Przede wszystkim, nie jesteś w stanie przygotować kilkudziesięciu CV, które będą dostosowane do konkretnych ofert pracy.

2.Po drugie, wymaga to dużo energii i pracy, dlatego lepiej skupić się na kilku z nich, ale po prostu zrobić to lepiej.

3.Po trzecie, pogubisz się w tym gdzie wysyłałeś swoją aplikację. A uwierz, nie ma nic gorszego niż nie orientować się, z jakiej firmy dzwoni do nas rekruter.

4.Kończąc, pracodawca dobrze zdaje sobie sprawę, czy nadesłane CV jest Twoimuniwersalnym CV, które wysłałeś do jeszcze kilkunastu firm. Niestety, ale może mieć obawy, że nie traktujesz jego oferty pracy poważnie. Pojawią się również wątpliwości, czy przypadkiem nie jesteś już w trakcie kilku procesów rekrutacyjnych.

Skuteczne CV to podstawa

Tak, to fakt! CV jest Twoją wizytówką.

Aby zrobiło wrażenie na pracodawcy, musi posiadać wszystkie niezbędne elementy, być w miarę możliwości zwięzłe i czytelne. Pamiętaj, że musi mieć również to “coś”, co wyróżni je spośród innych dokumentów aplikacyjnych.

Możesz zdecydować się na:

●ciekawe graficzne CV,

●podkreślenie swojego dotychczasowego doświadczenia zawodowego, które jest Twoją mocną stroną

●albo po prostu postaw na konkretny opis kandydata w nagłówku CV, który przypadnie do gustu rekruterowi.

Powiem Ci, że bardzo wielu kandydatów, których miałam okazję rekrutować, przekonała mnie do siebie właśnie swoim podsumowaniem, w którym umieścili swój cel zawodowy w tej konkretnej firmie!

Nie popełnij błędu na finiszu

Przed wysłaniem swojego CV, nie zapomnij o kilku rzeczach, które mogą Cię już na starcie zdyskwalifikować:

●Przede wszystkim nie zapomnij o dodaniu swoich danych kontaktowych i klauzuli o ochronie danych osobowych;

●sprawdź, czy nie popełniłeś błędów gramatycznych i ortograficznych;

●zapisz plik, który zamierzasz wysłać, w formacie .PDF i nazwij go swoim imieniem i nazwiskiem;

●doczytaj, czy pracodawca wymaga przesłania CV w wersji elektronicznej czy papierowej oraz czy oczekuje listu motywacyjnego;

●przesyłając CV na maila skorzystaj ze swojej profesjonalnego adresu.

Jeśli uważasz, że zrobiłeś wszystko co w Twojej mocy, to nie pozostaje Ci nic innego, jak wysłać swoje CV!

Następny krok to telefon od pracodawcy z zaproszeniem na rozmowę kwalifikacyjną. Nie czekaj i już dzisiaj zacznij do niej przygotowania. Powodzenia!

Martyna Jasielska - Employear.com:

Specjalistka do spraw HR. W human resources niezmiennie od 2010 roku. Specjalizuje się w pozyskiwaniu kandydatów z sektora IT dla największych firm w branży technologicznej. W employear.com odpowiada za publikacje wpierające osoby poszukujące pracy.

4 mity na temat Assessment Center

8a

Assessment Center to coraz częściej spotykana metoda rekrutacji. Sesję przeprowadzają asesorzy, którzy kompleksowo sprawdzają i oceniają kompetencje potencjalnych pracowników. Z tą metodą wiąże się wiele mitów – poznaj najczęściej powtarzane teorie.



Mit 1: Pozycja lidera jest przepisem na sukces

Wiele osób błędnie uważa, że podczas Assessment Center do najważniejszych kwestii należy wypracowanie pozycji lidera. Tymczasem osiągnięcie tego celu za wszelką cenę nie jest mile widziane przez pracodawców. Pokażesz się w znacznie lepszym świetle, jeśli udowodnisz, że potrafisz pracować w grupie i bierzesz pod uwagę pomysły potencjalnych współpracowników.


Mit 2: Przygotowanie do AC nie jest możliwe

Niektórzy sądzą, że nie jest możliwe przygotowanie się do Assessment Center. W rzeczywistości w łatwy sposób można zadbać o to, aby jak najlepiej wypaść w oczach rekruterów. Warto poświęcić czas na ćwiczenie autoprezentacji. Należy również zapoznać się z przykładowymi zadaniami. Ważne jest także zaznajomienie się z charakterem danej firmy i kluczowymi dla niej kompetencjami. Nie można jednak przygotować się do konkretnych zadań, ponieważ nie wiemy, jakie wyzwania zaplanowali dla nas rekruterzy.


Mit 3: Kompetencje miękkie nie są istotne

Kolejnym mitem jest twierdzenie, że rekruterzy biorą pod uwagę wyłącznie wiedzę merytoryczną. Tymczasem równie istotne są kompetencje miękkie, takie jak umiejętność pracy w grupie, zdolności komunikacyjne, wykonywanie obowiązków zawodowych pod presją czasu czy odporność na stres. Odpowiednio dobrane zadania mogą w efektywny sposób ukazać mocne i słabe strony kandydatów w kontekście predyspozycji do zajmowania konkretnego stanowiska.


Mit 4: Do kolejnego etapu może być zaproszony tylko jeden kandydat

Na koniec warto wspomnieć o micie dotyczącym wyłonienia podczas AC tylko jednego kandydata, który ma szansę na otrzymanie posady. W rzeczywistości firmy rzadko kierują się takim limitem. Co więcej, zdarza się, że wszyscy zainteresowani spełniają wymogi firmy i tym samym mogą wziąć udział w następnym etapie rekrutacji.


Przeczytaj także:

porady.pracuj.pl/zycie-zawodowe/kodeks-pracy-o-czym-mowi-i-w-czym-pomaga


4 porady, jak budować swoją markę osobistą

obraz1

Personal branding daje wiele korzyści: zwiększa prawdopodobieństwo otrzymania dobrej pracy, pozwala lepiej wypaść na rozmowie kwalifikacyjnej i wpływa pozytywnie na naszą wiarygodność w oczach pracodawcy. Sprawdź, jak świadomie i profesjonalnie zacząć budować swoją markę osobistą.



Porada 1: Określ swoje atuty

Z pewnością posiadasz wiele cennych kompetencji i mocnych stron, które wyróżniają Cię na tle konkurentów. Musisz je tylko w sobie odkryć. Zastanów się, w czym jesteś dobry, co lubisz robić i w jakich dziedzinach masz doświadczenie. Zapytaj bliskich, co cenią w Tobie najbardziej. Dzięki temu uda Ci się stworzyć wiarygodny opis siebie, co zapoczątkuje proces budowania marki osobistej. Odpowiedz sobie również na pytania:

•    Jakie są moje wiodące cechy?

•    Jakie mam wady?

•    Co mogę w sobie udoskonalić?

•    W czym mogę być pomocny?

Porada 2: Odkryj wartości, z którymi się utożsamiasz

Personal branding jest czymś więcej niż tylko budowaniem wizerunku, który dowolnie wykreujesz. Chodzi przede wszystkim o to, aby być autentycznym i mieć swoje wartości – Twoje działania muszą pokrywać się z komunikatem wysyłanym na zewnątrz. Przykładowe wartości w marce osobistej to: uczciwość, profesjonalizm, otwartość, indywidualizm, kreatywność.

Porada 3: Załóż blog lub własną stronę www

Pokaż, że jesteś pasjonatem, ekspertem w swojej dziedzinie i zacznij dzielić się wiedzą. Własna witryna może stać się profesjonalną wizytówką – również podczas starań o pracę. Zadbaj o merytoryczne treści i ciekawą oprawę wizualną. Będzie to też dobre narzędzie do budowania relacji z odbiorcami, a w niektórych przypadkach nawet z klientami.

Porada 4: Zdefiniuj swoje cele

Dlaczego w ogóle zależy Ci na budowaniu własnej marki? Dokładne określenie celów jest niezwykle ważne, ponieważ ułatwia ich późniejszą realizację. Jeśli nie wiemy, do czego dążymy, nasze działania są chaotyczne i nieefektywne. Zastanów się, dlaczego robiłeś różne rzeczy dotyczące Twojej kariery w przeszłości. Działania wizerunkowe mogą być podyktowane na przykład chęcią dotarcia do większego grona odbiorców lub tworzenia fundamentu pod własną firmę.

logo-share-pracuj


Przeczytaj również: porady.pracuj.pl/zycie-zawodowe/wymiar-czasu-pracy-na-pelny-etat-jak-go-okreslic





Jak wygląda kultura pracy w innych krajach?

1579

Niemcy są bardzo produktywni i skupieni na zadaniach, codzienność Chińczyków nierzadko zdominowana jest przez pracę, a Włosi cenią sobie relaks. Dowiedz się więcej o kulturze pracy w innych państwach i poszukaj inspiracji.

Stany Zjednoczone – tu znajdziemy tytanów pracy

Większość Amerykanów rozpoczyna poszukiwania pracy już w wieku nastoletnim, wykonując najczęściej zajęcia dorywcze. Dla wielu z nich to konieczność, ponieważ muszą zarobić na studia, które w Stanach są płatne. Obywatele nie boją się ciężko pracować, nierzadko zostają dłużej w biurze i chętnie odpowiadają na służbowe maile po godzinach. Nie zawsze korzystają również z możliwości wzięcia wolnego dnia. Jak czytamy w artykule Pracuj.pl: „Co kraj, to etos pracy. Jak pracują przedstawiciele różnych narodowości”, firmy w USA oferują maksymalnie dwutygodniowy coroczny urlop.

W Niemczech liczy się punktualność i dyscyplina

Niemiecki pracownik w pełni koncentruje się na przydzielonych obowiązkach. Nie traci cennych minut na rozmowy o życiu prywatnym i przeglądanie portali społecznościowych. Stara się dotrzymywać wyznaczonych terminów i dotrzeć na spotkanie przed czasem. Kiedy jednak wraca do domu, skupia się na wypoczynku. Takie podejście pozwala zachować work-life balance.

We Włoszech pracownicy lubią się relaksować

Jak wiadomo, stres i napięcie szkodzą zdrowiu, a pracoholizm negatywnie wpływa na efektywność. Włochów ten problem jednak nie dotyczy. W pracy starają się być wyluzowani i nie oddają się w pełni narzuconym powinnościom. Obywatele bardzo cenią sobie swój wolny czas.

Chińczycy spędzają w pracy nawet całą dobę

Szybki i dynamiczny rozwój technologiczny, który widoczny jest szczególnie w Chinach, ma bezpośredni wpływ na warunki pracy. Przełożeni są wymagający, a pracownicy często zostają po godzinach. Zdarzają się przypadki, że zatrudnieni nocują w firmie. Niektóre przedsiębiorstwa umożliwiają krótkie drzemki w ciągu dnia, aby zachowany był wysoki poziom efektywności. Chińscy pracownicy są lojalni i oddani.

logo-share-pracuj









Przeczytaj również: porady.pracuj.pl/z-zycia-pracownika/jak-napisac-wypowiedzenie-umowy-o-prace




Satysfakcja z życia zawodowego – dlaczego warto robić to, co się lubi?

1646




Praca to istotny element codzienności każdego człowieka. Niestety zdarza się, że pracownik nie jest zadowolony ze swojego miejsca zatrudnienia, co rodzi w nim stres i narastającą frustrację. Receptą na udaną karierę jest więc odnalezienie swojej pasji i wykonywanie obowiązków, które sprawiają przyjemność.

Studia – dobry czas na poszukiwania

Nie mając doświadczenia zawodowego, trudno będzie określić czynności, w których najlepiej się odnajdziemy. Z tego powodu już podczas studiów trzeba obserwować siebie, określać własne umiejętności i zdobywać rozmaite doświadczenia – to one pomogą nam później obrać właściwy kierunek w karierze. Można np. angażować się w działalność kół naukowych, pomagać przy organizacji eventów odbywających się na uczelni czy znaleźć czas na rozwój hobby.

Staże i praktyki, czyli pierwsze kroki na rynku pracy

Aby sprawdzić, w jakich obszarach czujemy się najlepiej, warto odbywać staże. Praktyki studenckie są doskonałą okazją, żeby zweryfikować wybór danego zawodu i dowiedzieć się czegoś nowego na własny temat. Dzięki temu łatwiej będzie określić swoje cele zawodowe.

Satysfakcja z pracy a życie prywatne

Poziom zadowolenia z wykonywanych obowiązków służbowych przekłada się bezpośrednio na inne sfery życia. Kiedy pracownik nie jest szczęśliwy w firmie, będzie to negatywnie oddziaływać na jego najbliższych. Brak satysfakcji z pracy przede wszystkim odbija się na zdrowiu i powoduje poczucie braku sensu, co nierzadko prowadzi do depresji.

„Wybierz pracę, którą kochasz, i nie przepracujesz ani jednego dnia więcej w Twoim życiu”

Powyższe słowa Konfucjusza zawierają w sobie uniwersalną prawdę. Jeśli kochamy to, co robimy, nie jest to dla nas koniecznym wysiłkiem i przykrym obowiązkiem, do którego się zmuszamy. Trzeba więc odkrywać swoje mocne strony i rozwijać talenty. Połączenie pracy zarobkowej ze swoją prawdziwą pasją będzie dla wielu kluczem do szczęścia.

logo-share-pracuj 








Przeczytaj również: porady.pracuj.pl/zycie-zawodowe/bola-cie-plecy-oto-6-szybkich-cwiczen-do-wykonania-w-pracy 


Jak się przełamać, a nie załamać - co zrobić z tremą podczas rekrutacji?

grafiki1a-1


Dostajesz zaproszenie na rozmowę rekrutacyjną, przygotowujesz się, pojawiasz się na miejscu, a razem z Tobą ona – trema. Doświadcza jej wiele osób i wszyscy się jej obawiamy, bo nic tak jak stres nie psuje dobrego pierwszego wrażenia.

Badania amerykańskiego Carnegie Institute of Technology stawiają sprawę jasno: Twój sukces finansowy w 85% zależy od Twojej osobowości i umiejętności komunikacyjnych. Jak więc dobrze zaprezentować pozostałe 15% – swoją wiedzę i kompetencje – gdy przychodzi trema?

To całkiem proste, a sekrety pokonywania stresu w rekrutacji zdradził Maciej Orłoś w artykule „Rekrutacja bez tremy”.

Więcej artykułów o tym jak zadbać o swój rozwój i karierę znajdziesz w Poradniku Praca.pl 2018.

Redakcja Praca.pl


Rób to, co kochasz

absolvent_talent_days

Chcesz dowiedzieć się, jakie cechy powinna posiadać Twoja praca marzeń? 


Zapraszamy do zapoznania się do artykułu przygotowanego przez Absolvent Talent Days.

Rób to, co kochasz. Poznaj 3 cechy pracy marzeń

Lubisz swoją pracę? Należysz do wybranych. “Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy” pokazuje, że co czwarty Polak nie spełnia się zawodowo. Czy praca marzeń w ogóle istnieje? Na co zwracać uwagę szukając praktyk lub stażu? Sprawdź najnowsze tipy na start i rozwój kariery.

Kto wie jak szukać, ten znajdzie

Ponad ¼ Polaków na pytanie “Za co lubisz swoją pracę” odpowiada, że nie lubi jej wcale. Aż 70% studentów i absolwentów obawia się, że błędnie podjęta decyzja zawodowa przyniesie rozczarowanie lub frustrację (dane pochodzą z raportu “Młodzi na rynku pracy”, SW Research).

“Mówi się, że sytuacja na rynku pracy jeszcze nie była tak dobra dla pracowników w ciągu ostatnich 26 lat. Osoby zaczynające karierę mają wiele możliwości, jednak wybór wcale nie jest taki prosty.” - mówi Katarzyna Godlewska z Grupy Absolvent, organizatorka największych w Polsce targów pracy i praktyk dla studentów i młodych absolwentów. - “Warto zastanowić się, jaka praca byłaby dla nas najlepsza i porozmawiać z potencjalnym pracodawcą jeszcze przed oficjalną rozmową rekrutacyjną. W bezpośredniej, nieformalnej atmosferze łatwiej zapytać o ważne dla nas sprawy - przyszłe zadania, możliwości rozwoju, work-life balance czy dodatkowe benefity”.

Jak rozwiać wątpliwości i wybrać dobrą pracę? Na początek warto zastanowić się, co - poza wynagrodzeniem - sprawia, że lubimy swoja pracę.

Po pierwsze, satysfakcja i poczucie sensu

Przekonanie, że to co robisz ma sens, to podstawa. 70% studentów i młodych absolwentów uważa, że wymarzona praca daje satysfakcję i poczucie życiowej stabilności, zapewniając czas i przestrzeń na work-life balance. Liczy się także świadomość, że efekty działalności zawodowej przydadzą się innym ludziom.

Na początku ścieżki zawodowej warto przeanalizować swoje kompetencje, wartości i doświadczenie, a następnie to, co daje ci poczucie szczęścia, spełnienia i satysfakcję. Ponad połowa osób zaczynających karierę twierdzi, że idealna praca to taka, która daje dobre wynagrodzenie i możliwość zarabiania na swojej pasji.

Po drugie, rozwój

Praktyki, staż lub pierwsza praca dają okazję do zdobycia nowych kompetencji - pytanie, czy wartościowych? Przeglądając oferty pracy warto zwrócić uwagę na zakres obowiązków i benefity. Coraz więcej firm oferuje młodym specjalistom szkolenia, finansuje udział w kursach i warsztatach na zewnątrz firmy.

Można rozwijać się także wewnątrz firmy. Praca projektowa z doświadczonymi specjalistami daje okazję do uczenia się bezpośrednio od praktyków. Zanim zaaplikujesz, zapytaj - najlepiej wprost, jak wygląda twój przyszły zespół i jakie kompetencje rozwiniesz.

Po trzecie, poczucie wolności i sprawczości

Dla 15% studentów i młodych absolwentów wymarzona praca to taka, w której jest się własnym szefem lub szefową i realizuje się swoje pomysły na własnych zasadach. Ważne są także elastyczne godziny lub zdalne wykonywanie zadań.

Coraz popularniejszym trendem staje się cyfrowy nomadyzm, w myśl którego można pracować z dowolnego miejsca na świecie. Wystarczy tylko dobry pomysł i dostęp do internetu.

Rób to, co kochasz - także w pracy

Masz już upatrzoną ofertę pracy lub firmę, do której chcesz zaaplikować? A może dopiero zastanawiasz się nad wyborem pracodawcy? Spisz swoje pytania i porozmawiaj z rekruterami na Absolvent Talent Days - największych w Polsce targach pracy i praktyk dla studentów i absolwentów.

Bezpośrednia rozmowa z twoim przyszłym szefem albo pracownikami zespołu rozwieje twoje wątpliwości i pomoże w wyborze pracy. Rób to, co kochasz - nie tylko po godzinach. Wydarzenia takie jak targi z ofertami pracy, praktyk i staży to okazja do spotkań w nieformalnej atmosferze i poznania możliwości na start i rozwój kariery.

Na Absolvent Talent Days spotkasz praktyków biznesu, otwartych na rozmowę pracowników ponad 750 firm i młodych specjalistów - takich jak ty, którzy znaleźli już pracę marzeń. Wydarzenie odbędzie się już w marcu i kwietniu w 8 polskich miastach: https://www.absolvent.pl/talentdays

Gdzie i kiedy odbędą się Absolvent Talent Days?

●    Warszawa, 6 marca

●    Wrocław, 8 marca

●    Rzeszów, 13 marca

●    Poznań, 15 marca

●    Kraków, 20 marca

●    Katowice, 22 marca

●    Łódź, 29 marca

●    Gdańsk/Sopot, 10 kwietnia

Źródła statystyk:

●    raport “Ogólnopolskie Badanie Satysfakcji z Pracy”, Sedlak & Sedlak

●    raport “Młodzi na rynku pracy”, SW Research 

Jak to jest być przedsiębiorczym studentem?

Żyjemy w cudownej erze, gdzie nawet najodważniejsze pomysły mogą zostać zrealizowane dzięki dostępnym technologiom, programom i inicjatywom. Dlatego, gdy dwoje przedsiębiorczych studentów z Uniwersytetu Ekonomicznego zauważyło problem, który wciąż czekał na rozwiązanie, zakasali rękawy i wzięli się do roboty. A nad jaką dziedziną pochylili swe głowy? Nad sportem we Wrocławiu. CZYTAJ DALEJ 

19.06_artykul

Jak szukać praktyk i staży

Przewodnik Jak szukać praktyk i staży

Nie chcesz parzyć kawy na praktykach? Zobacz kompletny przewodnik, w którym dowiesz się m.in.:

• jak, gdzie i kiedy znajdziesz wartościowy staż?

•co wpisać w CV, by zainteresowało pracodawcę mimo, że nie masz doświadczenia?

• poznasz listę stron, na których znajdziesz wartościowe staże i praktyki, doceniane przez pracodawców.

Odpowiedzi na Twoje pytania znajdziesz tutaj: "Jak znaleźć staż i praktyki na wakacje? Kompletny przewodnik." (https://interviewme.pl/blog/staz-praktyki-jak-szukac)


Azymut praca

Azymut Praca – POBIERZ ARTYKUŁ

Umiejętności niezbędne przyszłym Liderom Biznesu

Umiejętności niezbędne przyszłym Liderom Biznesu – POBIERZ ARTYKUŁ

8 powodów, dla których pracy nie należy szukać w parach lub ze znajomymi

8 powodów, dla których pracy nie należy szukać w parach lub ze znajomymi – POBIERZ ARTYKUŁ

25.01.17._szukanie_pracy_w_parach

Studencie wydepcz swoją drogę do kariery. Czyli 10 postanowień noworocznych, które należy wcielić w życie w 2017 roku

Studencie wydepcz swoją drogę do kariery. Czyli 10 postanowień noworocznych, które należy wcielić w życie w 2017 roku – POBIERZ ARTYKUŁ

17.01._infografika___droga_do_kariery

zamknij
Nasza strona korzysta z plików cookies. Zachowamy na Twoim komputerze plik cookie, który umożliwi zbieranie podstawowych informacji o Twojej wizycie.
Przeczytaj jak wyłączyć pliki cookiesRozumiem