Uczymy w ramach przedmiotu Społeczne Kompetencji Przyszłości oraz programu warsztatów Design Thinking HUB jak kreatywnie rozwiązywać problemy oraz w zmiennej rzeczywistości elastycznie dostosowywać się do nowych warunków.
Uczymy, ale sami też praktykujemy to podejście. Liczymy, że Jesienny Festiwal Biznesu jest właśnie takim przykładem. Nie mogliśmy zrealizować stacjonarnych Targów Pracy, cieszy nas jednak, że zaproponowana, alternatywna formuła kontaktu z biznesem, również zyskała wysokie oceny studentów i studentek.
Jesienny Festiwal Biznesu 2021 to:
W tej edycji gościliśmy ekspertów i ekspertki z: Impel Business Solutions, Merck Business Solutions, LG Solutions Wrocław, Qiagen, Phinance S.A., Tarczyński S.A, Santander Universidades, EY Polska, Extradom.pl, Skill&Chill oraz Griddynamics.
Spotkania z biznesem na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu odbywały się od października do grudnia 2021 i objęły tematykę merytorycznie związaną z realizowanym kształceniem na 9 kierunkach. W trakcie gościnnych wykładów nasi studenci i studentki mogli/ły również poznać kompetencje przydatne na rynku pracy w przyszłości, przygotować się profesjonalnie do kontaktów z rekruterami oraz poznać dostępne ścieżki kariery.
Jesienny Festiwal Biznesu to trwający przez całą kalendarzową jesień 2021 cykl spotkań firm ze studentami podczas zajęć akademickich. W ich trakcie pracownicy firm:
Spotkania prowadzone są podczas wykładów/ćwiczeń dla studentów wybranego kierunku, stopnia oraz rocznika. Wydarzenie powinno trwać od 60 do 90 minut i zazwyczaj składa się z kilku elementów uprzednio ustalonych z organizatorami:
1. Część merytoryczna (do wyboru):
a) Wykład tematyczny: wykład lub prezentacja dotycząca istotnych zagadnień w firmie np. opowiadamy o stosowanych modelach biznesowych czy metodach zarządzania projektami.
b) Zadanie rekrutacyjne lub escape room: niezobowiązujące zadanie dla studentów w formie skróconego assesmentu lub wirtualnego escape roomu. W tym miejscu można wykorzystać elementy własnego AC/DC lub stworzyć zagadkę on-line nawiązującą do firmy (jej działalności, historii, produktów itp.). W razie potrzeby doradzamy firmom jakie zadanie wybrać lub jak stworzyć wirtualny escape room za pomocą darmowego oprogramowania.
2. Część employer brandingowa:
a) Część rekrutacyjna: w tej części przybliżamy profil firmy, możliwości zawodowe dla potencjalnych pracowników, ścieżki kariery i obecne oferty.
b) Quiz z nagrodami i/lub sesja pytań i odpowiedzi (Q&A): quiz nawiązuje do części merytorycznej (1) lub rekrutacyjnej (2a). W trakcie sesji Q&A pracownicy firmy odpowiadają na pytania studentów.